vrijdag 23 juli 2010

You Twitter When You Speak


Dat zingt Wende op haar, trouwens erg mooie, laatste plaat. Twitteren, het voelt voor mij een beetje als kwetteren. Gekakel. Veel geblaat weinig wol. Kortom, met frisse tegenzin begonnen aan dit ding en een account gemaakt. Via mijn g-mail adres lukte het me niet om veel collega's te vinden op twitterland. Delen mensen mijn tegenzin of zoek ik niet goed?. Ik heb uiteindelijk een paar muzikanten en schrijvers gevonden die ik wel interessant vind om te volgen.

Bijvoorbeeld Patrick Wolf, engelse muzikant. Hij twittert dat hij een paar nummers ergens live heeft gespeeld en hoopt dat iemand uit het publiek het heeft opgenomen. Even later komt er een volgend berichtje met een link waar de opgenomen nummers te vinden zijn. Leuk om te volgen. Maar om nu zelf heel veel berichten te gaan plaatsen om te vertellen aan de wereld wat Richard de Wal allemaal doet en waar hij z'n koffie drinkt en wanneer hij z'n schoenen poetst (niet vaak), nou nee.

Voor de bibliotheek zie ik wel kansen in de PR-sfeer. We moeten ons er in ieder geval bewust van zijn. Je merkt steeds meer bij evenementen dat mensen korte mini recensies twitteren (bijvoorbeeld over zomerzinnen). Wij kunnen daar positief aan meedoen. Maar zoals bij al die mogelijkheden (Hyves, Facebook, Twitter etc.) Kijk of het bij jou en de doelgroep past en als je het doet, doe het dan goed en vol overtuiging.

2 opmerkingen:

  1. Op Twitter.com kun je naar mensen en organisaties zoeken. Er zijn best een aantal collega's te vinden, maar afgezien van Inge is niemand actief gebleven.

    Er zijn inmiddels wel veel bibliotheken aan het twitteren geslagen. Zo'n 140.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De wereld beweegt (ook een nr. van Wende) met Twitter! Er bestaat een risico op La fille noyee (op deze cd staat dat nr.) want er is veel onnodig getwitter maar het is natuurlijk de truc om de voordelen eruit te halen, zoals die kansen er zijn voor PR.

    BeantwoordenVerwijderen