dinsdag 27 juli 2010

Library Thing

Wat ga ik snel opeens! Dit weekend en de ATV maandag (was toch matig weer) genomen voor een inhaalslag. En eenmaal bezig is het toch erg leuk en verslavend. Maar ik moet natuurlijk niet alleen spelen maar ook bloggen.

Ik heb me aangemeld bij Library Thing. Helder en duidelijk wat je doen moet. Dan is het natuurlijk leuk om te kijken wat ze niet hebben uit mijn collectie (De Molenmuis!) en wat overbekend is (1984). Het is me gelukt om een boek uit mijn collectie toe te voegen waarvan ik de enige ben die het heeft binnen Library Thing. En wel het boek "Mysterie van een schilder" van Sattar Kawoosh. Leuke manier om je collectie te beheren. Wanneer je dergelijke zaken als bibliotheek aan je eigen collecties kunt koppelen dan kan het meerwaarde hebben.

Iets soortgelijks deed ik al voor mijn platencollectie. Op Discogs kun je je platen op ongeveer dezelfde manier vastleggen. En het leuke (en gevaarlijke) eraan is dat het tegelijkertijd een koop-site is voor nieuw en 2e hands.

Dit heeft niemand op library thing !!!

1 opmerking:

  1. Een aantal bibliotheken biedt via hun site Library Thing aan. De bibliotheek van Hengelo b.v. http://www.bibliotheekhengelo.nl
    Vind je dat wij dat ook moeten doen of is LT meer iets voor de privésfeer? (trouwens, in onze catalogus kunnen ook al lijstjes e.d. gemaakt worden)

    BeantwoordenVerwijderen