dinsdag 27 juli 2010

2.0


















Volgens mij bezoek ik al aardig wat web 2.0 websites. Alleen, mocht iedereen web 2.0 gebruiken zoals ik het gebruik, dan was het al snel gedaan. Eigenlijk consumeer ik alleen maar. Ik ben een passief gebruiker van web 2.0 Ik bekijk www.musicmeter.nl om de laatste recensies te lezen over muziek, www.boekmeter.nl idem. Ik bekijk wiki maar voeg niets toe. Volgens mij is het enige wapenfeit een 3 tal video's op youtube.

Voor dit ding heb ik me aangemeld op www.imcooked.com. Een enorme verzameling home-made filmpjes met recepten. Elke amateurkok kan zijn eigen kookkunsten in beeld brengen en op de site zetten.

Ik heb een gerecht gemaakt met aubergine (eggplant). Om in een zomerse sferen te komen heb ik gekozen voor Moussaka. Het embedden lukt niet bij dit filmpje dus maar even de URL: http://www.imcooked.com/view_video.php?viewkey=83c808dd1813b48a37c6


Ik moet zeggen, het ging heel aardig. Alleen heb ik nu wel een laptop met aubergineprut tussen de toetsen. Toch maar een boek.

De specifieke meerwaarde van bovengenoemde site kan ik even niet bedenken maar al bibliotheek (landelijk) moeten we beseffen dat dit dfe nieuwe realiteit is. Gelukkig zitten er in de nieuwe catalogus al 2.0 achtige toepassingen.

1 opmerking:

  1. En... was het ook lekker???

    Je kunt overal je mening achterlaten lijkt het wel. Zelfs als je in een webwinkel iets gekocht hebt krijg je later nog een mailtje of je je ervaring met het product op de site wilt zetten. Zeker als veel mensen hun mening hebben gegeven ben je eerder geneigd om het in de besluitvorming mee te nemen.
    Of alleen de recepten uit te proberen die goed beoordeeld zijn.
    Zou onze catalogus dit ook gaan merken? Dat er steeds meer vraag komt naar boeken die veel sterren hebben gekregen? Dat zou toch wel heel jammer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen