dinsdag 27 juli 2010

Richard op internet

Social networking. Wat is het? een combinatie van kroegpraat, poeziealbum en dagboek?
Niet echt aan mij besteed. En we worden o zo gewaarschuwd om voorzichtig te zijn op het grote boze net. Dus ik heb eerst maar eens gekeken wat een mogelijk toekomstige werkgever kan vinden over alvorens ik alweer een nieuw account open. Op Wieowie kun je je naam intypen en dan krijg je terug waar je te vinden bent. Viel nog al mee.











Dit schijn ik te zijn en ik spreek italiaans. En zie er nog jong uit.

Ook ben ik Richard de Wal uit Brabant en actief op schoolbank. EN ik heb ook een kind!











De website 123people doet het wat beter. Daar kom ik mezelf tegen, nog een oude verloren gegane website (ik heb de codes niet meer), wat artikelen waar mijn naam in staat en zelfs dit blog!

En jazeker: een aquabrowser met mijn eigen zoektermen!

Kortom, met een beetje speurwerk ben ik toch aardig op te diepen voor de toekomstige werkgever (nee ik ben niet aan het solliciteren).

Voorlopig houd ik het maar bij mijn halve Hyves, mijn mail, mijn SMS, mijn Skype, mijn telefoon en daarnaast af en toe een echt gesprek.

3 opmerkingen:

  1. Dag Richard,

    Goed verhaal. Mijn indruk is dat werkgevers vooral kijken naar LinkedIn profiel. Die wordt goed gevonden bij 123people. Meestal bovenaan. Een bonus: doorgaans verschijnt een LinkedIn in de topresultaten bij Google, dus heb je daarmee een sterk middel om je online reputatie te managen.

    Groet, Remco (123people.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar denk je dat we als bibliotheek iets met sociale netwerken moeten doen? Kunnen we op deze manier jongeren meer aan ons binden? B.v. de MBO-leerlingen die binnenkort onze Young Adultkast gaan plunderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij Marga: privé heeft ieder zijn eigen netwerken gekozen, al dan niet digitaal, maar willen we als bibliotheek iets met sociale netwerken? Veel bloggers opperen de vraag of dat dan front- of backoffice is.
    Deze discussie zal vast af en toe weer oplaaien.

    BeantwoordenVerwijderen