dinsdag 27 juli 2010

Spotify



De nieuwste telg in online muziekland is Spotify. Ik vind het geweldig. En volgens mij veel muziekliefhebbers met me. Het kan helemaal gratis (maar dan heb je veel reclame tussendoor en een maximum van 20 uur per maand luisteren). Voor een paar euro heb je onbeperkt een gigantische muziekcollectie tot je beschikking. Dat bespaar je zo met de kosten van kopierbare cd's.

Wat de bibliotheek hier mee kan weet ik nog niet maar het is wel belangrijk dat ze er wat mee gaan doen. Wanneer dit doorzet (en dat zal het volgens mij in deze of andere vorm uiteindelijk zeker), dan staat de bibliotheek buitenspel met haar muziekaanbod. Winkels trouwens ook.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of het zo ver gaat komen. Waarom zouden musici dan nog muziek maken? Op een gegeven moment zal er toch iemand met geld over de brug moeten komen. Of dragen deze sites een deel van hun inkomsten aan de muziekindustrie af?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muziekindustrie lijkt soms helemaal te worden overgenomen door internet. Gaan boeken die trend volgen?

    Zie je voor ons nog iets in de mogelijkheid die Onno beschrijft op zoeken.bibliotheek.be?

    BeantwoordenVerwijderen