woensdag 19 mei 2010

Fun met fotootjes


Ja ik weet het, lang geleden de laatste blog.
Heb me de afgelopen tijd beetje verdiept in foto's bewerken op de verschillende manieren.
Voor de standaard toepassingen van fotobewerking (licher / donker maken), kleiner aken van de foto, bijsnijden e.d. gebruik ik toch het liefste irfan-view. Handig, makkelijk in gebruik.

Wil je andere zaken zoals effecten, foto's door elkaar laten lopen en meer mooie dingen dan geef ik toch duidelijk de voorkeur aan photoshop. Niet het makkelijkste programma (er is teveel mogelijk) maar wanneer je je er wat meer in verdiept wel het programma met de meeste mogelijkheden.

Bijvoorbeeld om je zelf te veranderen in Prince als uitnodiging voor een feestje (ook verkrijgbaar ik als Meat Loaf, ik als Tori amos en nog veel meer :)

2 opmerkingen:

  1. Irfan-view hebben we in de bieb ook op onze pc's staan volgens mij. Voor jou prive wel, voor je werk niet, maar voor PR-mensen goed te gebruiken dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, wel een beetje nieuwsgierig naar jij als Tori Amos...
    Met zoveel geavanceerde fotobewerkingstechnieken vraag je je toch af wanneer er nog onbewerkte foto's worden gepubliceerd. Alleen bij officiƫle nieuwsitems? In hoeverre zijn jongeren zich er van bewust dat bijna alles wat ze te zien krijgen gemanipuleerd is?

    BeantwoordenVerwijderen