woensdag 19 mei 2010

Delicious

Ik zie wel wat in dat delicious. Niet voor thuis gebruik want daar heb ik niet zo de behoefte om mijn favoriete websites met de mensheid te delen. Om thuis wat orde te brengen in mijn websites gebruik is als startpagina symbaloo. Op deze website, die je als standaard kunt instellen (en niet alleen op je eigen computer) is het mogelijk om favoriete websites te ordenen. Dit kan met kleurtjes en iconen en ziet er dus ook nog heel knus uit. Voor de liefhebber verwijs ik naar www.symbaloo.com.

Maar voor op het werk zie ik wel kansen. We kennen allemaal onze eigen interessante websites bruikbaar binnen ons vakgebied. Wanneer we deze websites aan elkaar kenbaar maken via delicious kan dit een waardevolle bron zijn.

2 opmerkingen:

  1. Zie je een delicious voor het inlichtingenwerk als een nuttige aanvulling? Of heb je nog andere ideeën voor toepassingen van delicious?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip: symbaloo! Van mij mag deze betaversie zo wel gehandhaafd blijven. Dus gratis en zonder reclame. ben benieuwd.

    Ligt hier een taak van de bibliotheek naar het publiek toe? Natuurlijk willen we als bibliotheek onafhankelijk zijn, maar als deskundige in het verzamelen en ordenen van info kan dit ook voor het publiek een goede tip zijn.

    BeantwoordenVerwijderen