maandag 8 maart 2010

RSS

Ja ja, terwijl buiten de zon schijnt heb ik me opgesloten binnen. Niet alleen voor de 23 dingen maar met name omdat ik nog wat achterstallig onderhoud heb wat betreft de titels die ik moet lezen voor de jonge jury. Elk jaar lezen we ruim 200 titels en als je dat een beetje handig plant dan lukt dat ook wel in een paar maanden.

Maar wat wel vervelend is, terwijl je lijstje nog te lezen boeken gelukkig steeds korter wordt, zijn titels die er plotseling bijkomen. Eventjes gemist....

Gelukkig weet ik nu hoe ik rrs-feeds kan toevoegen op mijn site. Zo heb ik een site toegevoegd van www.jaapleest.nl. En bij elk nieuw boek of nieuwtje op het gebied van jeugdliteratuur krijgen ik een berichtje op mijn reader. Zo weet ik nu bijvoorbeeld wie de Woutertje Pieterse Prijs gewonnen heeft: Carli Biessels!

3 opmerkingen:

  1. Dat is ook zo handig van een reader. Je krijgt de nieuwtjes zo op een presenteerblaadje aangereikt. Heb je al een keuze voor een reader gemaakt? Welke vind jij het prettigst?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb die jaapleest site van jou ook maar aan mijn Netvibes toegevoegd. Ik moet iedere maandag nieuwsvragen beantwoorden en wist gisteren niet wie de Woutertje Pieterse Prijs gewonnen had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, RSS kan heel handig zijn.
    Is je ervaring dat jaapleest meer info biedt dan 'onze' aloude leesplein?

    BeantwoordenVerwijderen