dinsdag 9 maart 2010

Flickr



Gisteravond Flickr wat nader bekeken. Had de site weleens bezocht om wat plaatjes te zoeken om tebewerken in photoshop maar verder niet. Heb eerst maar een yahooaccount aangemaakt, dat gaat lekker snel alleen moet ik wel oppassen voor een verstandig en consequent wachtwoordengebruik.

Zoals ik al zei zou ik de reis naar Riga centraal stellen in de 23 dingen. Mij werd trouwens al goede reis gewenst en dat is op zich heel aardig alleen enigszins prematuur gezien ik pas op 18 juni ga.

Maar goed, fotootjes gezocht op Flickr van Riga. Dat zijn er een heleboel! Dan m
aar wat specifieker. Een aantal jaren geleden heb ik het boek Honden van Riga van Mankell gelezen. Vanaf dat moment was ik nieuwsgierig naar de stad. Combinatie van beide zoektermen levert de volgende foto op. Dan zou nu de foto moeten komen maar dat werkt niet met de
URL. Gelukkig heb ik morgen overleg met ons 23 dingen zelfhulpgroepje :)

Nagekomen bericht....Het zelfhulpgroepje Take5 heeft geholpen. Manon wist te vertellen hoe het wel moet. Dank. Bij deze dus een fotootje van de Saint Gertrude's Church
in Riga waar inspecteur Wallander Baiba ontmoet.






3 opmerkingen:

  1. Ik weet niet welke stappen je gedaan hebt, maar zo doe ik het:
    - snelmenu > eigenschappen > url kopiƫren
    - in blog bij nieuw bericht > icoon 'foto invoegen' > url plakken > foto uploaden
    Mits de foto in Flickr niet afgeschermd is, moet het zo lukken. Zo niet, dan zoek je in Flickr via 'explore' > 'creative comments' naar foto's die wel toegankelijk zijn. Succes. Ben benieuwd naar de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag onno,

    Dank voor je hulp. De stappen heb ik gezet zoals je hierboven aangeeft. Ik ga kijken of het aan de creative comments ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, ik was wat te voorbarig met mijn reiswens. Eerst mogen we nog met je meegenieten met de voorpret voorafgaand aan de reis.

    Leuk om te zien hoe jullie groepswerk werkt!

    Nog even terugkomend op blogs schrijven en je verzoek om deze 23dingen graag praktijkgerelateerd te zien: ik kwam deze link tegen over blogs in het bibliotheekwerk. Van toepassing voor ons??
    http://kamer216.wordpress.com/2010/02/26/tips-voor-bibliobloggers-en-cloudadepten/

    BeantwoordenVerwijderen