maandag 20 september 2010

laatste loodjes


De afgelopen week zat ik in New York. Eerst maar even een tip voor de reiziger die "light wil travellen" maar wel boeken mee wil. Je kunt natuurlijk een e-reader kopen maar dat is duur en het is geen boek, laten we eerlijk zijn. Wat ook kan is een paar dwarsliggers kopen, hele kleine boekjes die de rug aan de bovenzijde hebben (als een scheurkalender) en die je ook zo moeten lezen. Weegt niets en zo kon ik toch Herman Koch en Jonathan Saffoer meenemen. De bibliotheek in Groningen leent ze ook uit. Ik heb in New York de Public Library bezocht, de bibliotheek van Brooklyn en 2 filialen van Barnes & Nobels (voldoende om de vakantie als studiereis te declareren? :)

En het mooist vond ik toch het filiaal van Barnes & Nobels in een zwarte wijk in Brooklyn. Er stonden geen stoelen en zitjes zoals in de grootste filialen maar wel moest je bij de Young Adults kasten over de lezende pubers heen stappen. Helemaal verdiept in hun boeken.

Dit even gezegd na al dat digitale en virtuele geweld van 23 dingen. Gelukkig heb ik het vertrouwen dat het boek, ook al zal het meer onder druk komen te staan, nog lang niet weg is. Neemt niet weg dat ik veel geleerd heb van 23 dingen, de feeds zijn handig, google-maps is heel erg bruikbaar en het is bovenal heel goed om met een volledige organisatie bezig te zijn met zo'n project.

En natuurlijk had het z'n ups en downs, met een vliegende start, een moeizame vertraging in het midden, een opleving half augustus en een eindspurt nu. Maar ik zie de eindstreep, de laatste zinnen op de blog. Wellicht nog een fotootje en dan is het klaar. Voortgangsdocument invullen en weer rustig kunnen slapen.



Evelien en Marga,

Heel erg bedankt voor jullie inzet, motivatie en betrokkenheid!

2 opmerkingen:

  1. Als een speer!!!!!
    En nog net met een neuslengte voor Peter gefinished. O, jullie deden geen wedstrijdje ;-)
    Gefeliciteerd in ieder geval met het halen van de eindstreep.
    Hollen of stilstaan, dat was wel het tempo, maar je blogs waren altijd prima te lezen, veel ideeën en mooi geïllustreerd.
    Dank daarvoor.

    Het fotootje is niet meer gelukt? Jammer, ik zou wel een beeld willen bij het Barnes & Nobels verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de finish! Een prestatie dat het ondanks tijdgebrek toch gelukt is.

    Het was erg leuk om je blogs te volgen. Ik zie je als digitale koploper binnen onze organisatie en kwam vaak goede ideeën tegen.

    Ik hoop van harte dat we, ondanks de hectiek en waan van de dag in staat zullen zijn die goede ideeën van jou (of anderen) in de praktijk te brengen.

    Maar eerst gaan we genieten van het behaalde resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen